dimarts, 14 d’agost de 2012

Criteris d'informació a les aules

Els que hem estat matriculats en diferents assignatures sabem que no tots els consultors informen, actualitzen ni usen els estris a la seva disposició de la mateixa manera. Com a la vida presencial cada persona té més habilitats comunicatives o menys. Imagino que alguns tenen també més disponibilitat horària que d'altres i segurament alguns tenen més per mà l'ús de les eines 2.0.

Trobo, però, que estaria bé que hi hagués alguns criteris mínims d'actuació i de relació amb l'alumnat que ens permetessin entendre més fàcilment què podem esperar dels consultor i què no. I que fes més fàcil i coherent la relació a l'aula.

És una mica desconcertant trobar-te consultors que intervenen o responen dubtes al fòrum de l'aula i altres que no ho fan. També es desconcertant trobar respostes que s'han plantejat al fòrum i que es responen al tauler. Tampoc ajuda gaire que alguns consultors donin resposta a preguntes al cap de 24 hores com a màxim i d'altres es puguin estar tres dies sense aparèixer.

Penso que aquest és un dels punts febles de la UOC: la manca de criteris unificats que serveixin de base pel professorat i que alhora donin confiança a l'alumnat.

M'agradaria saber si alguns, pocs o molts de vosaltres, penseu de la mateixa manera.

Penso que aquest és un dels temes primers per comunicar als directius. Per transmetre inquietuds i ajudar a millorar el funcionament d'aquests estudis.